Edem sinusal

Tipuri de sinuzite maxilare de origine dentară Din punct de vedere anatomo-clinic, sinuzitele maxilare de origine dentară se clasifică în două mari categorii: Sinuzita maxilară acută — care se vindecă în 7 — 10 zile Sinuzita maxilară cronică — durează mai mult de 12 săptămâni Cauzele sinuzitei maxilare de cauză dentară odontogenă Sinuzita maxilară de cauză dentară este destul de frecventă în rândul populației generale, având mai multe cauze, dar și factori de risc.

edem sinusal vederea a deteriorat claritatea

Factorii de risc în sinuzita maxilară de cauză dentară Factorii de risc ai sinuzitei maxilare de cauză dentară sunt legați de patologia dinților cu raport sinusal și a osului alveolar de acest nivel, inclusiv în urma accidentelor și edem sinusal unor tratamente stomatologice: Edem sinusal cronică sau afecțiuni alergice ale mucoasei rino-sinusale Obstrucția ostimului din meatul nazal mijlociu, prin mecanism inflamator edemul mucoasei sau mecanic polipi sinusali, deviație de sept Scăderea motilității edem sinusal, simultan cu creșterea secreției de mucus Diminuarea rezistenței generale a organismului față de infecții inclusiv la pacienții cu HIV sau tumori maligne Fumatul și expunerea la mediu cu noxe Un tratament corect te poate feri cu complicațiile și edem sinusal unei sinuzite maxilare de cauză dentară Sinuzita maxilară de cauză dentară — simptome Sinuzitele pot avea manifestări diferite și chiar mai ușoare pe măsură ce afecțiunea se cronicizează.

Semne și simptome în sinuzita maxilară acută Sinuzita maxilară acută de edem sinusal dentară are un debut relativ brusc și se manifestă prin semne și simptome sugestive.

edem sinusal masa de autotestare

Semnele clinice majore și minore specifice sinuzitei maxilare acute sunt: Durere unilaterală, localizată la nivelul etajului mijlociu al feței, cu iradieri în regiunea orbitală, fronto-temporală, occipitală, exacerbată de poziția înclinată a capului Nas înfundat Secreție nazală purulentă, anterioară sau posterioară, unilaterală Febră de 38 — 39 grade Celsius Senzație de presiune în regiunea geniană; presiunea digitală exercitată pe peretele antero-lateral al sinusului edem sinusal dureroasă Cacosmie subiectivă perceperea unui miros respingător, real sau imaginar Răgușeală dimineața Dureri dentareuneori cu caracter pulsatil Tegumente geniene tumefiate și congestionate, dureroase la presiune Stare generală alterată, lipsa poftei de mâncare Halitoză Oboseală Semne și simptome în sinuzita maxilară cronică Sinuzita maxilară cronică de cauză dentară este forma clinică edem sinusal cel mai frecvent.

Se poate instala de la început sub această formă sau poate fi rezultatul cronicizării sinuzitei maxilare acute.

edem sinusal chirurgie pentru restabilirea vederii ce este

Afecțiunea devine cronică dacă durează mai mult de 3 luni. Semnele clinice ale sinuzitei maxilare cronice de cauză dentară sunt variabile, asemănătoare cu cele din sinuzita acută, dar mult mai scăzute în intensitate: Ușoară jenă dureroasă în zona sinusului afectat, în special în poziția înclinată a capului.

edem sinusal pierderea vederii cu glaucom