Deteriorarea vederii poate fi o consecință. Expert medical al articolului

valoarea viziunii 04

Autor: Dr. Deși experiența și studiile o recomandă ca medic oftalmolog cu competențe generale, sufletul a îndreptat-o către oftalmologia pediatrică. Vederea încețoșată: cele mai frecvente cauze Vederea încețoșată constă în pierderea clarității câmpului vizual, iar aceasta poate apărea treptat sau brusc, poate fi temporară sau permanentă, poate afecta ambii ochi sau doar unul singur. Totul ține de factorii declanșatori.

ouă de prepeliță pentru a îmbunătăți vederea

Cert este că vederea încețoșată poate fi un simptom sau o consecință a unui număr variat de boli, iar gravitatea acestui simptom diferă de la o afecțiune la alta. Afecțiuni minore Din categoria afecțiunilor minore, pierderea clarității vederii poate fi o consecință a oboselii cronice, a expunerii îndelungate la lumina albastră tabletă, laptop, smartphone fără ochelari de protecție sau chiar purtarea unei perechi de ochelari cu dioptrii nepotrivite.

De asemenea, claritatea vederii se deteriorează pe măsură ce înaintăm în vârstă, afecțiune cunoscută și ca presbiopie.

Cel mai des, vederea încețoșată este un simptom al afecțiunilor oftalmologice, precum miopia, hipermetropia, astigmatismul sau chiar conjunctivita. O alt simptom care poate apărea la personele care văd în ceață este tensiunea arterială scăzută.

salata de recuperare a vederii

Tensiunea arterială poate scădea din varii motive, precum deshidratare, dietă necorespunzătoare, tulburări hormonale, anumite medicamente sau alte afecțiuni. Vederea în ceață poate apărea, uneori, ca viziune normală 1 a consumului de substanțe interzise amfetaminăa anemiei, în timpul sarcinii sau pe fondul unei căderi de calciu.

Din deteriorarea vederii poate fi o consecință motiv, este foarte important ca atunci când remarcăm o anomalie oftalmologică persistentă, precum vederea încețoșată, să mergem la medic.

Vederea încețoșată: cele mai frecvente cauze

Este important de reținut că vederea neclară sau pierderea temporară a vederii poate ascunde un atac vascular cerebral sau un atac ischemic tranzitoriu, deci este important să investigăm orice anomalie de această natură.

Din seria afecțiunilor grave care pot fi indicate de vederea neclară se numără glaucomul, cataracta, epilepsia, retinoblastomul cancer al retinei sau desprinderea de retină detaşarea stratului intern al ochiului de vasele de sânge care asigură ochiului oxigen şi substanţe nutritive.

De asemenea, în cazul persoanelor diabetice, vederea încețoșată poate fi un indicator al retinopatiei diabetice sau a altor complicații ale diabetului. Acest lucru se întâmplă atunci când indexul glicemic crește, datorită unei alimentații inadecvate sau a stilului de viață stresant, ceea ce poate duce la acumularea de lichide la nivel ocular, care determină inflamația ochilor și, implicit, vederea în ceață.

prevenirea hipermetriei legate de vârstă

De regulă, acest simptom apare înainte de a fi diagnosticat cu diabet, ca unul din primele simptome ale acestuia. Odată început tratamentul și reglarea nivelului de zahăr din sânge, inflamația oculară scade și vederea își revine la normal.

• Afecțiuni vizuale: cauze Competent despre sănătate pe iLive
  • Sus Modificarea vederii, neclaritatea, petele oarbe, halourile din jurul punctelor luminoase ca si alte manifestari asemanatoare, trebuie sa fie intotdeauna evaluate de catere u medic.

Adesea, vederea încețoșată este însoțită de simptome oculare adiacente, printre care se numără: sângerare la nivel ocular, uscăciune sau scurgeri la nivel ocular, fotosensibilitate sensibilitate la luminăinflamația ochilor, însoțită de roșeață, dureri de ochi, prurit ocular mâncărimea ochilor.

Când mergem la medic?

Tulburarile de vedere

Pe lângă simptomele oftalmologice, vederea în ceață poate apărea simultan și cu alte fecțiuni ale corpului, precum: dureri articulare, hipertensiune, scădere bruscă în greutate, febră, dureri abdominale, cefalee, probleme de concentrare sau dificultăți locomotorii progresive. În cazul în care observați unul sau mai multe simptome de mai sus, este important să mergeți la medic.

• Motivele pentru deteriorarea bruscă a vederii Deteriorarea rapida a vederii
  • Preventie Glaucom Glaucomul este un termen folosit pentru a defini mai multe afectiuni oculare care au ca efect degradarea nervului optic si care, netratate, pot duce la deteriorarea vederii si chiar la pierderea acesteia.

Solicitarea asistenței medicale este de maximă importanță atunci când vederea încețoșată apare pe fondul unui traumatism cranian suferit recent, al modificărilor de comportament confuzie, halucinații, delir, letargie sau este însoțită de dificultăți de comunicare vorbire neclară sau incapacitatea de a vorbi, probleme de înțelegere a limbajuluipierderea memoriei, febră ridicată mai mare de 38 de gradeamorțeală, paralizie parțială a corpului, convulsii sau vizualizarea unor halouri sau a unor pete negre scotome în câmpul vizual.