Ce inseamna cataracta, Cataractă - Wikipedia

Cataracta, o afecțiune care netratată duce la pierderea vederii Cataracta este una dintre cele mai frecvente afecţiuni oculare chirurgicale. Cataracta se manifestă clinic prin opacifierea cristalinului ceea ce duce la scăderea lent progresivă a vederii pacientului.

ce inseamna cataracta

Pentru recuperarea vederii, cristalinul opacifiat trebuie îndepărtat chirurgical, deoarece nu s-a găsit până în prezent nici o metodă de recuperare a transparenţei lui.

Îndepărtarea cristalinului cataractat, opacifiat se face modern în chirurgia oftalmologică prin technica de facoemusificare.

Operatia de cataracta, indicatii

Îndepărtarea cristalinului natural opacifiat presupune înlocuirea lui cu unul artificial. Chirurgia cataractei este una din cele mai eficiente chirurgii refractive.

Cataracta: cauze, simptome, metode de tratament

Noul implant poate să corecteze orice grad de hipermetropie sau miopie și chiar și astigmatism în timpul operației. Operația pentru cataractă în epoca noastră reabilitează vederea în totalitate ducând astfel la creșterea calității vieții pacienților. Cataracta, ce inseamna cataracta Organizației Mondiale a Sănătății, reprezintă principala cauză de orbire reversibilă.

Generalități Cataracta este o opacifiere a cristalinului natural al ochiului. Pe plan mondial ce inseamna cataracta este cauza cea mai răspândită a orbirii.

ce inseamna cataracta

Dezvoltarea cataractei la adult este cauzată de îmbătrânire, expunerea la lumina solară, fumat, subalimentaţie, traumatisme oculare, boli de sistem, precum și de medicaţii cum ar fi steroizii. Mai mult de jumătate dintre persoanele trecute de 65 de ani au cataractă. Pacienții cu cataractă se plâng de obicei de imagini înceţosate, neclare. Definiție Cataracta este o pelicula fină opacă apărută la nivelul cristalinului, care blochează pasajul fasciculului luminos către retină componenta nervoasă a globului ocular la nivelul căreia se formează imagineacauzând tulburări de vedere.

Simptomele cataractei În cele mai multe cazuri afecțiunea este cauzată de anumite tulburari vizuale: Vedere înceţoşată, neclară.

Cataracta (ce este, cum se opereaza)

Culorile par lipsite de intensitate sau şterse. Ochelarii nu mai sunt un ajutor.

Etimologie[ modificare modificare sursă ] Substantivul românesc cataractă are etimologie multiplă: fr. Are diferite forme: zonală, capsulară anterioară, capsulară posterioară și nucleară, dar nu progresează. Se poate trata prin secționarea unei porțiuni a irisului și a capsulei cristaliniene. Se caracterizează prin schimbarea treptată a culorii pupilei în alb-cenușiu, scăderea progresivă a vederii și, uneori, prin dublarea sau deformarea imaginii.

Necesitatea schimbării relativ frecventă a ochelarilor sau lentilelor de contact. Fotofobia: lumina naturală sau alte tipuri de iluminat par prea strălucitoare sau orbitoare, senzaţie deranjantă a luminii.

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin Share on Pinterest Cataracta este principala cauză de pierdere a vederii la adulţii cu vârstă de peste 55 ani. Aceasta reprezintă opacifierea cristalinului natural al ochiului. Acest cristalin aflat în spatele irisului, funcţionează la fel ca lentila unei camere de fotografiat, focalizînd razele de lumină pe retină, care transmite la rândul său imaginile către creier. Datorită acestei afecţiuni, vederea devine neclară, culorile strălucitoare devin şterse iar vederea pe timp de noapte este îngreunată.

Scăderea acuității vizuale pe timp de noapte Halouri în jurul surselor de lumină Diplopie vedere dublă sau mai multe imagini ale unui singur obiect.

Îmbunătăţire paradoxală a vederii la aproape, dar care dispare pe masură ce avansează cataracta.

Cataracta, o afecțiune care netratată duce la pierderea vederii

Tipuri de cataractă Cataracta poate fi congenitală, traumatică, metabolică sau dobândită dată de vârstă. Cataracta poate fi motivul pentru care culoriile devin șterse, obictele nu mai sunt clar percepute sau ochelarii nu mai sunt eficienți. Din cauza scăderii progresive a vederii sau încețoșarea acesteia, pacientul este nemulțumit de vederea sa și încearcă în zadar schimbarea ochelarilor. La ce vârstă apare cataracta?

Desigur, în scurt timp, persoana afectată constată scăderea vederii și încearcă, în zadar, schimbarea ochelarilor.

Cataracta: Simptome, Factori de risc & Tratament | Doc.ro

Acesta este momentul în care pacientul trebuie neapărat să consulte un oftalmolog. Cauzele cataractei Cataracta apare din cauza opacifierii cristalinului lentila globului ocular. Anumiți factori predispun la apariția bolii și anume: vârsta înaintată, îmbătrânirea cataracta senilă expunerea excesivă la raze ultraviolete UVși anume, lumină naturală, expunerea artificială saloane pentru bronzat artificial mediile toxice diabetul zaharat, în special diabetul decompensat cu valori mari ale glicemiei alte boli oftalmologice: glaucomul creșterea presiunii intraoculareuveita cronica, retinita pigmentară boala degenerativă a celulelor cu bastonașe și conuri de la nivelul retinei sau dezlipirea de retină tratamentul cronic cu corticosteroizi medicamente antiinflamatorii puternice ereditatea Pașii pentru tratarea cataractei sunt: consult oftalmologic investigații oftalmologice operația Cataracta se diagnostichează ușor prin prezentarea la un consult ce ce inseamna cataracta cataracta de rutină, prin examinarea de către oftalmolog a polului anterior ocular cu biomicroscopul.

Odată diagnosticată cataractă, se pot utiliza și alte teste pentru a estima gradul de avansare a bolii: acuitatea vizuală, sensibilitatea la contrast, vederea de noapte, vederea color etc.

ce inseamna cataracta

De asemenea, trebuie efectuate și alte examinări oftalmologice pentru a depista eventuale boli glaucomul, degenerescența maculară etc. Tratamentul cataractei Singurul tratament al cataractei este îndepartărea cristalinului natural opacifiat și înlocuirea lui cu ce inseamna cataracta cristalin artificial.

Cataracta ce inseamna cataracta operează când stadiul evolutiv interferează și împiedică activitatea zilnică normală a pacientului, obstrucționând-o.

Care sunt cauzele apariției cataractei Majoritatea cazurilor de cataractă apar ca urmare a înaintării în vârstă, deși există și cazuri în care boala apare ca un simptom al ce inseamna cataracta afecțiuni cronice, precum diabetul, sau ca o consecință a unor operații la ochi. Factori de risc Probabilitatea de apariție a cataractei crește odată cu vârsta, însă anumite persoane au un risc mai mare decât altele. Mai jos sunt principalii factori de risc în apariția cataractei: fumatul; obezitatea; hipertensiunea arterială; ereditatea — dacă există membri ai familiei care au sau au avut cataractă, probabilitatea de îmbolnăvire crește; expunerea la radiații în partea superioară a corpului; timp excesiv petrecut sub razele soarelui; administrarea de steroizi — sunt recomandați în mai multe probleme de sănătate, printre care artrita și eczemele.

Complicații postoperatorii Ca la orice intervenție chirurgicală există și riscuri. Intraoperator pot apărea incidente: hemoragii, lezarea corneei, ruptura capsulei posterioare etc. Postoperator: opacifierea capsule posterioare ce poate fi tratată cu laser, hipertonie oculară tranzitorie, inflamaţii, infecţii, endoftalmită.

ce inseamna cataracta

Dupa tratamentul laser, șansele de recidivă sunt extrem de reduse. Complicațiile, deși extrem ce inseamna cataracta rare cuprind: recidiva; descentrarea cristalinului, sau pierderea acestuia în viitor; dezlipirea de retină Este foarte important că pacietul să păstreze o igienă locală foarte strictă. Pacientul trebuie să fie foarte precaut primele 72 de ore postoperator; Pacientul nu trebuie să se frece la ochiul operat sau să exercite presiune pe globul ocular; Să nu doarmă pe ochiul operat; E normal că ochiul să fie mai sensibil o perioadă postoperator; Pacientul trebuie să poarte ochelari de protecție o perioada post operator; Postoperator, pacientul se poate plimba, poate citi sau poate să se uite la TV; Noii ochelari i se vor prescrie pacientului după săptămâni, postoperator; Pacientul nu poate să conducă un autovehicul, decât după ce obține permisiunea de la medicul oftalmolog; Pacientul trebuie să folosească toată medicația prescrisă de medicul oftalmolog și să nu omită niciun control indicat de acesta.